• Inloggen

Autoservice Hoekstra over AES

DIGITALISERING OP DE WERKPLAATS

Wieger Hoekstra is in 2016 op een idyllische locatie aan het water in Langelille begonnen met een volledig nieuw ingericht garagebedrijf. Met twee bruggen en monteur Rick bedient Hoekstra klanten in een zeer ruime omtrek rond Langelille. Vandaag is het extra druk in de werkplaats, want gisteren was Wieger de hele dag in training voor elektrische en hybride voertuigen. Een specialisme waarin het bedrijf sinds oktober 2020 voor is gecertificeerd.

Van ver uit de regio komen klanten naar Hoekstra toe. Waarom? De werkwijze van Hoekstra is persoonlijk, helder en open. Iedere klant ontvangt voor aanvang werkzaamheden een prijsopgave. Het is een beetje extra werk, maar veel klanten waarderen het enorm. En binnenlopen kan altijd, de werkplaats is transparant
ingericht zodat iedereen kan zien wat we doen. Wieger is in de regio een bekend en vertrouwd gezicht. “Veel klanten vinden het persoonlijke heel erg belangrijk.”

Hoe weet je of je het goed doet als garagebedrijf?

Hoekstra gebruikt het datatracking systeem WESP.“Hiermee zie ik wekelijks hoe ik het doe in vergelijking met andere soortgelijke garagebedrijven. Ook zie ik hoe het met mijn klantenbestand gaat en welke klanten ik moet gaan benaderen voor een check-up of APK. “

WESP is een voorbeeld van een service vanuit CarXpert. Net als de Mobiliteitservice, een 24 uurs pechhulpservice, voor een zeer scherp tarief. Bij Hoekstra krijgt de klant het bedrag zelfs retour bij een jaarlijkse onderhoudsbeurt. Hoekstra is vanaf de oprichting aangesloten bij de formule CarXpert.

Toevallig worden er net twee tablets afgeleverd voor in de werkplaats. De tablets worden straks vast onderdeel van gereedschapswagens. Via de tablets kunnen technische documenten ingekeken worden.
En alle onderdelen kunnen direct besteld worden. “Dit bespaart enorm veel tijd omdat je alles bij de hand hebt. Je hoeft niet meer achteraf speciaal achter de computer te gaan zitten! “

“Ik wil hier nog 25 jaar met plezier voor onze klanten werken vanuit de huidige locatie, dus daar hoort toekomstgericht denken bij. Ondanks dat het bedrijf groter wordt, wil ik altijd persoonlijk blijven. ”
“Al het contact met AES is super. Momenteel werken we aan een nieuwe werkwijze rondom banden tussen AES en Hoekstra. Ik werk met een zeer korte termijn planning en dat vraagt om een zeer nauwe lijn tussen leverancier en afnemer. Daar wordt goed over meegedacht. “

“Ik ben vooral te spreken over de snelle service en enorme klantvriendelijkheid. Het is niet snel dat men zegt: dat hebben we niet. Dan zoeken ze het gewoon voor je op. “

×